Presentació

cabecera

El moviment d'assemblees de treballadors/ores sense feina de Catalunya té com a objectius principals la lluita per la plena ocupació en condicions dignes i pels drets socials fonamentals amb caràcter universal. I combat contra les causes i els responsables del drama social de l'atur: un sistema econòmic basat en l'explotació de la classe treballadora, i de les polítiques d'ajust i austeritat que apliquen els governs de Catalunya i Espanya al servei de la TROIKA i dels interessos de la classe formada pels bancs, especuladors, multinacionals i grans empreses.

El moviment contra l'atur va ressorgir fa més de tretze anys amb la constitució de l'Assemblea de treballadors/es a l'atur de Barcelona. Des del seu inici ha desenvolupat una important activitat de denúncia i sensibilització del sistema capitalista causant de la desocupació. Després d'elaborar la plataforma reivindicativa va impulsar diverses campanyes i mobilitzacions de protesta pels objectius i les reivindicacions col·lectives, afavorint la creació d'Assemblees i col·lectius d'aturats a altres localitats de Catalunya, que van fructificar amb la constitució de la Coordinadora d'Assemblees de treballadors/es a l'atur de Catalunya el 12 de març del 2012.

L'activitat del moviment de persones sense feina no s'ha limitat a defensar els seus objectius específics, també, de manera solidària, ha participat en la mesura de les forces en les mobilitzacions contra els desnonaments, així com en les lluites contra tancaments d'empreses i acomiadaments , a les concentracions i manifestacions en defensa dels drets socials bàsics en salut, educació, etc.

Una de les principals iniciatives de l'Assemblea de treballadors/es a l'atur de Barcelona, ​​va ser la convocatòria el setembre del 2011 de la reunió unitària que va donar lloc a la formació del Grup Promotor de la ILP per una Renda Garantida de Ciutadania, l'activitat de la qual a al llarg de sis anys va culminar amb l'aprovació de la Llei de la renda Garantida de Ciutadania el 12 de juliol de 2017, fent realitat un dret per a tota la ciutadania de Catalunya, i en particular, per a centenars de milers de persones i famílies troben en situació de pobresa. Com tot dret social s'ha de defensar de manera permanent davant d'incompliments i retallades.

El funcionament autogestionari de l'Assemblea de treballadors/es a l'atur de Barcelona, ​​amb les regles de la democràcia i el consens, oberta a la participació de les persones a l'atur sense distinció de sigles, també d'aquelles persones solidàries compromeses en la lluita contra el atur, per la igualtat i la justícia; així com el seu caràcter autònom respecte de la resta d'organitzacions socials, cíviques i polítiques, i la voluntat unitària per impulsar i participar en moviments més amplis, ha estat una referència per a la resta d'assemblees que s'han creat en altres localitats i per a la Coordinadora de Catalunya.